torsdag 5 augusti 2010

Djurskydds-raid

Det är uppenbarligen någon som roar sig med att skicka djurskyddet på råttägare och uppfödare. Väljer att kalla personerna för A,B & C för att inte outa dem, det har personerna i fråga sett till att göra eller inte göra själva. Jag bidrar endast med länkar. Har inte skrivit om detta innan då jag dels varit upptagen med annat, typ spanienresor och jobb, och dels faktiskt inte brytt mig speciellt mycket utöver irritationen över att ha varit oskyldigt anklagad. Men nu orkar jag inte vara tyst längre.

Först ska det tydligen ha varit A som fick besök. Inte så förvånande med tanke på vad hon anklagades ha utsatt djur för. Enligt uppgifter skall hon ha klarat sig helt utan anmärkningar, men jag har inte sett någon rapport så kan inte styrka eller dementera detta.

I mitten på juli fick B besök av djurskyddsinspektörerna och där ska dom enligt rapporten, som bland annat jag fick mailad till mig av någon, för mig, okänd avsändare, ha gett henne fjorton anmärkningar på brister. Jag blev snabbt anklagad för att vara den som låg bakom allt detta, av ren "hämnd och bitterhet." Glåpord, sms, elaka inlägg på forum, folk som frågade mig på msn om det dom hört, dvs att det va jag som låg bakom allt, stämde, blev vardag. Igår fick jag veta att det dock inte längre var jag som var misstänkt för detta dåd, då B hittat bevis som pekar på någon annan. En offentlig ursäkt vore på sin plats då kritiken varit offentlig, men det orkar jag inte tjafsa om.

Länkar där ovan nämnda djurskyddsbesök avhandlas: Länk1 Länk2 Länk3 

(Inlägg #28 i Länk2 visar tydligt hur anklagelsen är riktad mot mig. " Jag har tagit mitt ansvar gentemot mina djur och sett till att de har det bra hos en person som jag litar på och som faktiskt inte krosskadar sina råttors svansar..och som håller ingånga avtal och inte är polisanmäld för stöld av andras djur, avtalsbrott, vanvård, missbruk av post eller annat.."

Krossad svans är min Gif, som jag även skrivit om här på bloggen.

Inte håller avtal och är polisanmäld för stöd av andras djur är tjafset om Bläs. Mitt namn står med som ägare på registeringsbeviset (Framsida, baksida)så någon annans djur har jag inte stulit, dessutom kan många intyga att han bott här sedan han var bebis. Avtalsbrott gäller även det Bläs, i assume. Men det nämns två gånger att jag bryter mot avtal, hur många avtal har jag ovetandes ingått egentligen?

Missbruk av post är ett rent påhitt från personen i frågas sida, då hon skyllde ifrån sig sitt eget misstag och mailade SRS styrelse om detta. Allt för att hon själv inte vågade be webmastern lämna ifrån sig sin post till mig förrän hon fått hem en råtta från webmasters tjej.

Vanvård har jag ingen aning om vad som menas med. (Men jag säger som "B", jag får ju rosetter på utställningar, då kan jag väl inte vanvårda mina djur?! Lol.))

Igår fick jag höra att djurskyddsinspektörer besökt ännu en uppfödare, C. En registrerad uppfödare i SRS. Hörsägen säger att även denna person klarade sig, likt A, utan anmärkningar. Liksom i fallet A kan jag varken bekräfta eller dementera.


Så, råttägare, lika bra ni förbereder er på att det när som helst kan komma att knacka på just era dörrar från djurskyddet.


Och om du som ligger bakom detta läser här och känner mig, tack så jävla mycket för att du inte vågar stå för vem du är, och har låtit mig ta att skit fram tills nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar