måndag 9 augusti 2010

Götlabörg

Göteborg, vilka fantastiska utställningar dom anordnar där. Jag har bara varit på två men jag har tokälskat båda! Alla är vänliga mot varandra, alla pratar med alla, vi sitter alla vid samma bord och äter vår lunch. Efter utställningen var vi dessutom ett rejält gäng som stannade kvar och grillade och snackade skit. Utställningsansvariga tar sitt ansvar och alla hjälps åt med sådant som måste göras. Upplever dessutom att konkurrensen och standarden höjs betydligt när skåningarna och göteborgarna deltar, vilket är väldigt kul!

Gails kommentarer är alltid lika roliga att lyssna till. I standard ställde jag bara Janne och han fick helhetsintrycket "Inkontinent", efter en liten olycka på domarbordet. Hon dömde även standard och givetvis haglade fantastiska kommentarer även där.

Cindy som domare var en ny bekantskap för min del men jag kan inte annat än credda henne för hennes insats. Jag brukar gnälla på att dom flesta domarna har någon 'fetisch', antingen är det i princip bara klor som bedöms, eller bara pälsbotten, eller bara hur kontaktsökande råttan är osv osv beroende på vem som dömer. Cindy bedömer rubbet, och är petnoga med det dessutom. Jag hoppas Cindy kommer döma mycket med framöver!

Som jag skrev tidigare så var konkurrensen hård och jag själv ställde bara tre råttor i Pet; Janne, Frillan och Bläs. Frillan och Bläs fick A-pris medan Janne fick stå för hushållets första AB någonsin i och med ett bitsår på magen utdelat av Frillan. Vi fick i alla fall en Guld-Pet rosett samt en domarfavorit-rosett med oss hem.

I agilityn gick det också bra, speciellt med tanke på att jag tävlade med två råttor som inte var mina egna, varav den ena var debutant, och sedan med Lanz som också är debutant och Janne. Janne ville bara myyyyyysa vid slalomen så vi klarade inte CL, men dom andra tre fick Clear Round. Bara några få av alla CL valdes ut att gå vidare till final, varav Lanz var en av dessa. Lite problem vid inkallningen men blev placerade på 5:e plats och uppflyttade till B-klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar