måndag 9 augusti 2010

Släta lilla Blå

För en vecka sedan skrev jag om knöliga lilla Blå. Då hade han varit knölig i kanske två månader.

För några dagar sedan upptäckte jag en skorpa på ena knölen, som hade lossnat lite halvt. Under denna skorpa var det lite gröngult, men det varken rann eller luktade utan var som en fast luktfri massa. Jag ville inte vara där och pilla för mycket, speciellt eftersom han verkade lite besvärad av att man höll på där. Jag tänkte att jag ger det några dagar så får vi se vad som händer, man mådde ju tiptop i övrigt.

Så vi åkte bort över helgen och råttisarnas "mormor" fick vara barnvakt. Igår var jag alldeles för trött för någon längre pratstund med råttorna utan stupade i säng, men idag när jag släppte ut boysen tog jag mig en närmare titt på Blå och jodå, knölen med sårskorpan är borta! Det är en lite skorpa kvar men ingen knöl alls kvar. En knöl finns kvar på andra sidan dock, frågan är om man ska åka till vet och få den öppnad, förutsatt att det nu är någon form av abcess, eller om man ska vänta ut den med. Tycker det doch är lite konstigt att han gått med infektion i kroppen så länge utan att allmäntillståndet påverkats alls för han är hur pigg och fräsch som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar